שיווק אופליין VS שיווק אונליין

אם פתחתם עסק, אתם בוודאי מודעים לעובדה שעליכם לפרסם אותו וכמה שיותר, כי הרי אין תועלת בעסק חדש שנפתח מבלי שאף אחד יודע שהוא קיים. לא מעט בעלי עסקים מתחבטים בשאלה "מהי הדרך הנכונה והאידיאלית לפרסם?", כלומר האם כדאי לפרסם את העסק רק באמצעות שיטות שיווק אונליין או אולי שיטות אופליין או גם וגם? ובכלל האם יש שיטה אחת שנצליח באמצעותה למקסם את ההשקעה שלנו ולהרחיב את מעגל הלקוחות שמתעניינים במוצרים והשירותים שהעסק מציע?

שיווק אופליין

מדובר על פרסום שאיננו ברשת האינטרנט, כלומר פרסום המבוצע באמצעים לא דיגיטליים. אמצעים כאלה יכולים להיות עיתונים, רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות וכו'. מעבר לכך, גם מוצרי פרסום ומוצרי קד"מ הם חלק מפרסום אופליין. לדוגמה, אם בעל העסק משתתף במפגש נטוורקינג עם עוד עסקים, הוא יכול לבחור מספר מוצרי פרסום ולמתג אותם עם שם העסק, הלוגו והטלפון שלו. השימוש במוצרי פרסום יכול להיות גם על מנת למשוך לקוחות חדשים לעסקים. לדוגמה, אם בעל העסק רוצה לפרסם את המוצרים שלו, הוא יכול לחלק מתנות בצורת מוצרי פרסום.

יתרונות בשיווק אופליין

אין תחליף לתקשורת בין אישית, בה ניתן מוצר פרסום של העסק או כרטיס ביקור. בעקבות פעילות שיווקית כזאת, נוכל לדבר עם הלקוח פנים מול פנים. כמו כן, אם ניתן מוצר פרסום במתנה ללקוחות שלנו או ללקוחות חדשים, הם יעשו פרסומת לעסק ויספרו עליו לחברים, למשפחה וכו'. 

שיווק אונליין

ניתן לחלק אותו לשני סוגים: פרסום על ידי קידום ממומן ופרסום על ידי קידום אורגני. הסוג הראשון כולל הקמה של קמפיינים במערכת הפרסום של גוגל (Google Ads). הסוג השני קשור לבנייה וקידום של אתרים והופעה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. מלבד פרסום אתר האינטרנט, אפשר גם להקים דפים עסקיים ברשתות החברתיות וכך להגיע לקהלים נוספים של לקוחות. כמו כן, ניתן גם להשתמש ברשת ה-YouTube ולפרסם סרטונים עם המוצרים והשירותים שהעסק מציע.

יתרונות בפרסום אונליין

בגדול, הפרסום הוא יותר אפקטיבי ויותר ממוקד. מעבר לכך, אפשר גם לעקוב אחרי נתוני הקמפיינים וכך לשפר את הקמפיינים עצמם בזמן אמת. כך בעלי עסקים יכולים להיות בטוחים שכספם לא מתבזבז לחינם. ניתן לנצל את כל היתרונות שיש בפרסום אונליין ולאסוף נתונים על לקוחות חדשים (זאת באמצעות הטמעה של טופס יצירת קשר באתר) ולהציע להם להצטרף למועדון לקוחות של העסק לצורך קבלת עדכונים על מבצעים, הנחות ומוצרים חדשים. כיום, יש מגוון כלים מתקדמים לניהול מועדוני לקוחות.

שורה תחתונה

נראה שלכל אחת משיטות השיווק שהוזכרו לעיל, יש את היתרונות שלה. ההמלצה היא לנסות לשלב את שתי השיטות, לבחון את הנתונים ולבסוף לבחור את השיטה היעילה והטובה ביותר, שכן כל עסק שונה מהאחר ויכול להיות ששיטה מסוימת תתאים לאחד ולאחר היא לא תתאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן