מתנות ממותגות ומוצרי פרסום כהוצאה מוכרת

סוף השנה הלועזית, או שאפשר לומר – החשבונאית מגיעה לסיומה וזה הזמן להגדיל את הוצאות העסק בהוצאות מוכרות. מתנות לחגים, עובדים, אירועים, מוצרי פרסום ומתנות ממותגות הינן חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית שלנו שנועדו לשמר ולטפח את הקשר שלנו עם הלקוחות, הספקים והעובדים.

מבחינת חוקי המס בישראל, ניתן לומר כי ההוצאות בגין רכישת מתנות אשר נועדו לשמירה על הקשר עם הלקוחות או הספקים שלנו, ניתן לחלק את 2 ברמת האפשרות להכרה כהוצאה:

מתנות ללקוחות / ספקים

מתנות שאנו קונים ללקוחותינו או לספקים איתם אנחנו עובדים מוכרים בחוקי מס כהוצאה מוכרת עד סכום של 210 ₪ למתנה. סכומים אשר עוברים תקרה זו לא יהיו מוכרים לצרי המס. המע”מ בגין הוצאות אלו מוכר באופן מלא. אין הגבלה על כמות המתנות בשנה או על כמות הלקוחות / ספקים אליהם מיועדות המתנות.

מתנות לעובדים

מתנות לעובדים מקבלות התייחסות מיוחדת בחוק המס והן מחולקות בהתאם לסוג האירוע או בעיתוי בו ניתנת המתנה לעובד:

  1. אירועים אישיים של העובד – אירוע אישי לפי חוק המס מוגדר כאירוע אשר אינו חוזר על עצמו, כלומר אירוע חד פעמי. ניתן למנות באירועים אלו : חתונות, ברית מילה, בר מצווה וכדומה. במקרים של מתנות לאירועים מסוג זה , תקרת המתנה אשר בגינה ניתן לרשום הוצאה הינה 210 ₪. כל סכום מעבר לתקרה זו לא יוכר ויתואם לצרכי מס.
  2. אירועים שאינם אישיים – אירועים שאינם אישיים, הם אירועים אשר חוזרים על עצמם וניתן למנות ביניהם – חגים, ימי הולדת, בונוסים או כל סיבה אחרת. במתנות מסוג זה אין תקרת לסכום המתנה וכל ההוצאה בין המתנה לא תוכר לצרכי מס כלל, אלא אם יזקף לעובד שווי מס בגין המתנה.

מעבר לנושא ההכרה בהוצאות שאותם אנו רוכשים, עצם רכישת המתנה ומתן היחס האישי למקבל המתנה, יוצר עבורנו כבעלי העסק ערך מוסף ומחזק את הקשר שלנו עם העובדים, הלקוחות, הספקים וכו. לכן, בין אם ההוצאה מוכרת או לא, לטעמי הערך שהיא נותנת לעסק חשוב לא פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן